2011. április 22., péntek

Alex Pettyfer


Borzalmasan lusta vagyok. Garfield hozzám képest hiperaktívnak számít. Egyszerűen nincs erőm tanulni. Fizikai fájdalmat érzek, hacsak rápillantok a könyvekre és a jegyzeteimre. Ezért pedig meg fogok fizetni hamarosan...
Szóval tanulás helyett blogolok. Persze szívem szerint kimennék a szabadba olvasni, de egy kis önkínzással próbálok hatni magamra azzal, hogy a lakásban, látótávolságon belül a tankönyvekkel töltöm az időmet , amint látszik kevés sikerrel...
Ebben a bejegyzésben csak néhány gondolatot szeretnék leírni és mellékelek hozzá sok-sok képet, mert ma vizuális kedvemben vagyok.
Hosszú idő után befejeztem az új pólómat. Elég sokáig tartott, de meglett az eredménye, ahogy az a fenti képeken is látszik. Nem szakavatott szeműeknek elárulom, hogy ez egy Mortal Istruments rajongói póló. A hátoldalon a könyvsorozat címével, míg az elején árnyvadász rúnákkal, amikbe szabályosan beleszerettem. Mindkét ujjára rajzoltam még egyet-egyet, de az a képeken nem látszik túl jól.
De ha már Mortal Istruments, akkor van ehhez néhány hozzáfűznivalóm. Ma megrendeltem a harmadik kötetet, az Üvegvárost és ha minden jól megy, jövő héten már a kezemben tarthatom. Olvasni viszont még nem szabad, mivel következő hétvégén revansot vesz rajtam lustaságom és kénytelen leszek rohamtempóban tanulni. Mégis örülök már annak is, hogy a polcomon láthatom.
A könyvsorozatból hamarosan filmet is készítenek a rajongók (mint jómagam) legnagyobb gyönyörűségére. Még gyerekcipőben jár a dolog, mégis egyre több a pletyka az internetem. Természetesen vannak tények is, amik twitteren keresztül egyenesen az írónőtől érkeznek. Jelenleg még a szereplőket válogatják és egyelőre csak Clary kiléte biztos. Lily Collins nyerte el a szerepet. A többiek viszont még kérdésesek. Folynak a tárgyalások, na meg a találgatások a rajongók között.
Természetesen Jace szerepe hozza lázba a többséget. Több esélyes is van a szerepére, mégis a legnagyobb rajongótábora Alex Pettyfernek van. Legutóbbi információim szerint, még nem döntötte el, hogy vállalja e vagy sem, mivel máshonnan is kapott felkérést. Személyes véleményem szerint, hülye, ha ezt a nagy lehetőséget elpasszolja. Ez szakmai szempontból hitetetlen nagy ugródeszka lenne neki, a film ugyanis mindenképp nagyot fog szólni. Jace karaktere pedig százszor jobban üt, mint mondjuk a Twilightos Edward, akiből Pattinson szépen megszedte magát. No, de ha már Alexnek szentelem ezt a bejegyzést, vagy legalábbis a nagy részét, akkor illene róla részletesebben is írnom, mielőtt szakmai tanácsokat osztogatnék.
Ő szőkeségével akkor találkoztam először, mikor fülembe jutott a filmadaptáció gondolata. Még mielőtt biztos lábakat kapott volna a dolog, a rajongók már kiosztották a szerepeket és Alexet nevezték ki Jace-nek. Gondoltam, megnézem magamnak ezt a srácot. Őszintén bevallva, kicsit sokkolt az első kép, amit róla találtam. Agyamban ugyanis ez villant fel: "Túl öreg.". Ez pedig egy nagyon elhamarkodott kijelentés volt, tekintve, hogy csupán néhány hónappal idősebb nálam, így gyakorlatilag leöregeztem saját magamat is. Köztünk azonban van egy nagy különbség, (persze azon kívül, hogy ő fiú, színész, helyes stb.), ez nem más, mint hogy ő annyinak néz ki, amennyi valójában, vagy talán pár évvel idősebbnek, míg én jóval fiatalabbnak látszom a koromnál. Ez persze nagyban függ a haja hosszától és attól, mikor borotválkozott utoljára. Én ugyanis egy rövid hajú, borostás srácot láttam benne először, aki nem hasonlított az elmémben elképzelt Jace-re.
Később viszont jobban belemerültem a témába és arra jutottam, hogy fiatalabb korában tényleg megfelelt volna az elképzeléseimnek. Ezt főleg a hajára alapoztam. Hajmániában szenvedek, bár ez biológiailag magyarázható. Általában a dús haj vonz és azok a fiúk keltik fel érdeklődésemet, akiket ilyen tincsekkel áldott meg a genetika. Tudományosan bizonyítható, hogy olyan társat próbálunk választani magunknak, akinek a génkészlete kiegészíti, feljavítja a sajátunkat. Hajam genetikai állománya egyszóval borzalmas. (Iszonyatosan vékony hajam van és ez sajnos nem vicc...) De maradjunk a témánál, vagyis Alex szőke üstökénél. A mellékelt képen látszik, (direkt nem raktam be rövidebb állapotban készült képeket) hogy csodás szőke fürtjei vannak, amik csak úgy hívogatják a hajra érzékeny lelkületű lányokat és erős késztetést váltanak ki, hogy az említett nőnemű beletúrjon.
Tehát véleményem róla kezdetben nem volt túl fényes, már ami Jace szerepét illeti. Aztán egyre többet olvastam twitteren, a többi rajongótól, hogy ő a tökéletes ember a szerepre, így kíváncsiságomtól hajtva utánanéztem, milyen filmekben játszott eddig, hogy jobban szemrevételezhessem.
Színészi karriere még csak most kezd fellendülni. Eddig két filmjét láttam. Az első egy idei darab az I'm number four volt. Ez egy kortárs sci-fi regény első kötetének adaptációja. Nem rajongok ezért a műfajért és nevetségesen unalmasnak és sablonízűnek találtam. De Alexet figyelve, arra gondoltam, talán mégsem lenne rossz Jace. Külső adottságai megvannak, csak ne vágja túl rövidre a haját és ne felejtsen el borotválkozni. Ennyivel azonban nem értem be, így megnéztem egy jóval korábbi filmjét, a Stormbreakert. Ebben még nagyon fiatal, de mégis főleg az itteni játéka változtatta meg a véleményemet. Jace elég arrogáns és tisztában van az adottságaival, így annak a színésznek, aki hitelesen szeretné visszaadni a karakterét, meg kell birkóznia ezzel. Ebben a filmben pedig Alexben volt valami fölényesség, magabiztosság, amit hiányoltam a fent említett másik darabból. Amúgy a Stormbreaker egy James Bond film gyerekeknek.
Ahogy keresgéltem, milyen filmekben játszott eddig, rájöttem, hogy korábban már találkoztam vele a Wild Child (Vadócka) című filmben. Akkor nem keltette fel az érdeklődésemet annyira, hogy megjegyezzem a nevét, bár azt a filmet igazán szórakoztatónak találtam. Viszont, mint említettem még csak most kezd belelendülni a munkába és előre várom a legújabb filmjét, ami a Beastly címet viseli. A nyáron kerül a mozikba, bár itthon valószínűleg nem vetítik majd. A bejegyzés címére kattintva megtekinthető a rövid bemutatója magyar felirattal. Számomra ígéretesnek tűnik. A szépség és a szörnyeteg volt a kedvenc Diseney filmem, ez pedig modern korba helyezi a történetet. Ráadásul Alex sminkje nagyon vad.
Az elmondottak fényében jelenlegi véleményem a következő: ha elvállalja Jace szerepét, áldásom rá.
Visszatérve a bejegyzés elején írtakhoz, tényleg ostoba volna, ha visszautasítaná. előre garantált ugyanis a kasszasiker és tekintve mennyi lány zúgott már bele Jace-be, Alex rajongótábora minimum megtízszereződne . Annak fényében pedig, hogy eddig vetített filmjei nem hoztak túl nagy sikert, szüksége is van rá, ha merész terveket szövöget a jövőre nézve.


A végére még egy fontos megjegyzés: Április 22 számomra extra különleges nap. Személyes okokból is az, ugyanakkor ez a nap a Föld Napja, amiről illik megemlékezni, így ezúton kívánok mindenkinek, aki ezen a csodálatos, kék bolygón él Boldog Föld Napját!
"A Földet nem apáinktól örököltük, hanem az unokáinktól kaptuk kölcsön."

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése