2011. október 25., kedd

A három testőr


Nagyon nem a gép előtt kellene most ülnöm, mégis, míg hat a kávé, blogolok egy kicsit, aztán megyek vissza az egyetemre. Jó, ha elmarad néhány óra, de olyan nehéz visszamenni. Szóval cseppet nagyon elfoglalt vagyok mostanában, így megcsúsztam ezzel a bejegyzéssel. No, de kezdem az elején.
Vasárnap, ami csak leesett szombat este, hogy nemzeti ünnep is egyben (már a napokat sem tudom...), gondoltunk egyet szobatársammal és elmentünk moziba. Mindkettőnkre ráfért a lazítás. Választásunk pedig erre a frissen újrafeldolgozott műre esett. A többi film valahogy nem hozott lázba minket és egyöntetűen bólogattunk a nyomós érv hatására: Orlando Bloom játszik benne, kell ennél több?
Nem voltak túl nagy elvárásaim. Láttam a régi feldolgozást, nem is egyszer, így ismerem a történetet. Ez viszont teljesen elrugaszkodik az eredetitől, ami nem is baj. Ha maradt volna az eredeti koncepció, nem bírta volna legyőzni a régi filmet. Így viszont egész új és nagyban más.
Ismertető port.hu-ról:
"Miután a francia király három legkiválóbb testőre, Athos, Porthos és Aramis felfedezik, hogy összeesküvés készül az uralkodó hatalmának megdöntésére, megismerkednek a becsvágyó ifjú hőssel, D'Artagnannal, és szárnyuk alá veszik. Négyen együtt aztán minden veszéllyel dacolva igyekeznek meghiúsítani az alantas cselszövést, amely nemcsak a koronát, hanem egész Európa jövőjét fenyegeti."

Jó, ez alapján nem tűnik különbözőnek, de majd mindjárt rácáfolok.
Még a Metropolban olvastam Orlando Bloom nyilatkozatát, mi szerint teljesen elszakadtak az eredeti regénytől és valami modern, kissé elszállt filmet készítettek. Egyet kell értenem vele. Ebben ugyanis nem egyszerű testőrök vannak, hanem kosztümös titkos ügynökök mindenféle extra kütyükkel felszerelve a búvármaszktól a hajtűbe zárt tolvajkulcsig. A látványra mentek. Nagy verekedések, kardozások, látványos díszlet, viszonylag szép háttér (Bár nekem a Trónok harcához képest cseppet szegényes volt.) és sok-sok 3D effekt. Mi a hagyományos változatot láttuk, de így is tudtam, mikor kellene egy kardvégnek kinyúlni a vászonból.
A történet persze maradt az eredetinél, vagyis a gonosz bíboros ármánykodik a király ellen, az ifjú D'artagnan pedig muskétás szeretne lenni. Ebbe viszont beleszőttek egy új szereplőt Buckinghamet. Igazából nekem nem sok vizet zavart, ám a végén... de ez maradjon titok.
A szereposztás tetszetős. A főszerepben Logan Lerman, aki a Villámtolvaj által vált ismertté. Ehhez jön még a már emlegetett Orlando Bloom, mint Buckingham. Igen, kivételesen negatív karakter bőrébe bújt, megjegyzem nagyon is jól, csak keveselltem a szerepét és hiányoltam a kardozós jelentekből. Mégis annyira jó volt gonosznak látni. Ki kell még emelnem Milla Jovovich-ot, aki korábban a Kaptár filmekben tűnt fel, míg itt M'lady szoknyáját húzta magára.
Amúgy a karakterek közül (már a régi filmben is) kedveltem Aramist és rühelltem M'ladyt. Annyira idegesítő kígyó, de épp ez a varázsa. Unszimpatikus mégis nagyszerű karakternek tartom.
Ez a film nem változtatott korábbi megítélésemen, ami az alapművet illeti. Jó volt, izgalmas, kalandos, látványos és vicces a tökéletes párbeszédek miatt. Ráadásul plusz pont a Notre Dame-ra feltűzött léghajókért. Az a képkocka felbecsülhetetlen.
Viszont, ha azt hallom, "egy mindenkiért, mindenki egyért", nekem továbbra is az 1993-as alkotás fog beugrani.
Ezt a filmet ajánlom mindenkinek, aki valami kalandos, látványos kikapcsolódásra vágyik, szereti a kosztümös filmeket, vagy bírja a kardpárbajokat, esetleg szeretné megnézni Orlandot gonosz szerepben. Nekem tetszett.
Amúgy, ha valaki nem látta volna a régi '93-as változatot, tessék gyorsan pótolni.

Ha már mozi, akkor leírom, milyen filmeket várok.
Elsősorban Daniel Radcliffe új filmjét, ami kicsit horror, kicsit misztikus, kosztümös és izgalmasnak ígérkezik. Annyira kíváncsi vagyok Danielre új szerepben.
The Woman in Black
Ezen kívül vasárnap kiszúrtam egy plakátot a moziban, ami felkeltette kíváncsiságomat. Rá is kerestem és úgy tűnik, újabb gyöngyszemre bukkantam. Ez az eredeti címen Anonymous, míg magyarul A névtelen. Szintén kosztümös, kicsit krimis, kicsit elvont, de tetszetős.
A névtelen
Csupán egyetlen problémám van ezekkel a filmekkel, 2012-ben kerülnek a magyar mozikba, így várnom kell még rájuk. Reményeim szerint, megéri.

Hát nem bűbájos a mosolya? Főleg egy kész fegyverarzenállal a háta mögött. :D
(Csípem ezt az őrült tudós feeelingű frizurát.)

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése