2012. február 1., szerda

Sirius

Kicsit egyhangú lett a blog a sok filmről szóló bejegyzéssel, úgyhogy most egész más irányba evezek. Nem tudom, mennyire érdekli az erre járókat, mi van velem, (gondolom semennyire, ezért is írok magamról ritkán) most mégis ezt teszem.
Hogy telik az új év? Fárasztóan. Még most is tart a vizsgaidőszakom. Nem így terveztem, de ez van. A héten még 3 vizsgát kell túlélnem, amiből kettő már eltelt, holnap jön az utolsó. Pont ezért blogolok, mert a végén képes lennék átaludni az egész napot tanulás helyett. Szóval január és a február eleje a következőképp nézett ki: tankönyv, jegyzet, tankönyv, nyafogás, tankönyv, jegyzet, film, tankönyv, jegyzet, könyv és kezdődött előröl. Így nem is nagyon volt miről írnom, alig mozdultam ki. Csupán F. barátommal találkoztam és rájöttünk, hol van kicsiny városkánkban a legfinomabb forrócsoki. Feldobta a kedvem az az este.
Tegnap azonban a félév legnehezebb vizsgája után gondoltunk egyet Puccaval és elmentünk lazítani. Megint igazi tündérzugra bukkantam. Ezért imádom Budapestet.
A Sirius teaház jól el van rejtve. Nehéz megtalálni, mivel egy pincében van és a névtábla elég picike. Legegyszerűbben a Múzeum körút felől lehet megközelíteni. Egy kávézó és a múzeum közötti utcán kell befordulni és végigmenni. Ott lesz jobb oldalt. A szemfülesek megtalálják.
Korábban már hallottam róla. Csoporttársaim gyakran beülnek, nekünk azonban ez volt az első, így nagy szemekkel bámészkodtunk.
Aki igazán hangulatos helyet keres, az térjen be nyugodtan, menjen beljebb (a pulton túl, a függönyös ajtón át) és megkapja a fenti képet élőben. Cipőt a szekrényre etessék lerakni és már vackolhatja is be magát az ember egy párnára a földön, egy másikra a fenti zugokban, vagy átmehet egy szekrényen, aminek a túloldalán majdnem Narnia van.
Amúgy nekem ez a kedvenc részem. A tükrös lépcső, mögötte az eldugott zugok, akár egy másik világ. Kellemes füstölő illata száll és jó a zene is. Relaxációs, beszélgetős kuckó. A teák nagyon finomak. Én zöld teát ittam, mert az a kedvencem, de van fekete, fehér, gyógynövényes és gyümölcsös is. Egy adag, az 2-3 csészét tesz ki. Helyes kis kancsókban adják, fül nélküli csészékkel és még egy kekszet is mellékelnek hozzá. A pincérek kedvesek, utánad másznak a zugokba, szóval tiszta keleti kényelem.
Biztosan meglátogatom még ezt a helyet, ahogy pénztárcám engedi és bátran ajánlom mindenkinek. Ez is olyan hely, amit látni kell.

Könyvtéma:
Könyvmániám van, kész könyvzombi vagyok. Akár egy tankönyv fölé görnyedve töltött nap után is képes vagyok regényt venni a kezembe. Imádok olvasni és kész. Ehhez pedig a legjobb közösségi oldal a Moly.
Még a nyáron regisztráltam a könyves játszótérre és cseppet sem bántam meg. Könyvfüggőknek erősen javallott.
Ott van egy olyan lehetőség, hogy kihívás. Ez mindig valamilyen könyvekhez kapcsolódó tennivalót jelent. Mostanában pedig részt vettem néhány listaírós kihíváson. Jó ha meg vannak ezek a listáim, úgyhogy ide is felkerülnek. Talán más erre tévedő könyvfüggők is érdekesnek találják majd. Íme:

Néhány „LEG”-es kérdés 2011-ből…
0. kérdés: Hány könyvet olvastál el az idén?
30 könyv

1. Melyik volt a LEGhosszabb könyv, amit az idén elolvastál?
Noel Barber – Tanamera (1040 oldal)

2. Melyik volt a LEGrövidebb könyv, amit az idén elolvastál?
Paulo Coelho – Veronika meg akar halni (224 oldal)

3. Melyik volt az a könyv az idei olvasmányaid közül, amely LEGjobban tetszett?
Cassandra Clare – Üvegváros

4. Melyik könyv tetszett LEGkevésbé?
Alyson Noel – Evermore

5. Melyik könyvet olvastad az idén a LEGhosszabb ideig?
Paulo Coelho – Veronika meg akar halni (egy teljes évnyi szünetet közbeiktattam, mire sikerült befejeznem)

6. Melyik könyvet olvastad el LEGgyorsabban?
Cassandra Clare – Bukott angyalok városa

7. Melyik könyvet szeretnéd az idei olvasmányaid közül a LEGkorábban újraolvasni?
Rob Thurman – Holdvilág

8. Vettél-e ki idén könyveket a könyvtárból?
igen, amint elfogynak a saját könyvek, kifosztom a helyi könyvtárat :D

9. Milyen könyveket kaptál kölcsön az idén?
Vavyan Fable – Kedves, mint egy kéjgyilkos (Pucca jóvoltából)

10. Melyek azok a könyvek, amelyeket te adtad kölcsön valakinek az idén?
Paulo Coelho – Veronika meg akar halni (F.-nek), Jean M. Auel – A barlangi medve népe (Puccanak)

11. Az idei olvasmányaid közül melyik volt az, amelyet nem először olvastál?
Libba Bray – Rettentő gyönyörűség, Libba Bray – Lázadó angyalok

12. Hoztál-e létre az idén kihívást?
nem

13. Volt-e olyan könyv az idén, amit félbenhagytál?
Margaret Weis, Tracy Hickman – A hanyatló nap sárkányai

14. Milyen könyveket vásároltál az idén (neked/ajándékban valakinek), és milyeneket kaptál ajándékba?
Idén csak magamnak vásároltam, még a szülinapi és karácsonyi ajándékokat is magamnak intézem. :D
Lista: Noel Barber – Tanamera, Cassandra Clare – Üvegváros, – Bukott angyalok városa, Rob Thurman – Holdvilág, Libba Bray – Az az édes távoli harang, Jean M. Auel – A barlangi medve népe, Jay Asher – 13 okom volt…, Naomi Novik – Őfelsége sárkánya, – A jádeköves trón, – Puskapor és sárkányvér, Cally Taylor – A mennyország várhat, Ian McEwan – Vágy és vezeklés, Brent Weeks – Az árnyak útján, – Az árnyékvilág peremén, Kelley Armstrong – A szellemidéző, Benina – A boszorka fénye, – A boszorka démona, Maggie Stiefvater – Shiver, – Linger, – Forever, Catherine Fisher – Incarceron, Imre Viktória Anna – Kísértés Rt., Antoine de Saint-Exupéry – A kis herceg, Markus Zusak – A könyvtolvaj

15. Az idén mit hallgattál hangoskönyvben, és mit olvastál e-bookban?
Hangoskönyvet nem szeretem, e-bookban George R. R. Martin . Trónok harcát olvastam.

Top 10 kedvenc könyvbéli karakter:
1. Niko (Rob Thurman – Éjvilág)
Ő volt az első gondolatom, mikor megláttam a kihívást. Nikoba szerelmes vagyok. :) Mert okos, komoly, de szarkasztikus és érti a viccet, sokat olvas, ráadásnak vegetáriánus. Egyszóval maga a tökély. Pluszban pengemániás, rendszerető és imádja az öccsét.

2. Kavada (Takami Kósun – Battle Royale)
Szeretem a világszemléletét, az önzetlenségét, az eszét és a hatalmas nagy szívét. Sok karaktert megkedveltem ebben a könyvben, de Kavada az, akiért igazán vérzett a szívem.

3. Jace (Cassandra Clare – Végzet ereklyéi sorozat)
Csípem az egoista, szarkasztikus, szexi srácokat. Jace mindez és még több is, hiszen a könyvek során kiderül, a máz alatt egy erős személyiség mély érzelmekkel.

4. Simon (Cassandra Clare – Végzet ereklyéi sorozat)
Bírom a humorát és ő az egyetlen vérszívó, akit megszerettem, ami nálam nagy szó. A Bukott angyalok városa óta pedig fáj a szívem, ha csak eszembe jut és úgy szeretnék tenni valamit, hogy könnyebb legyen neki. Szívem csücske a srác. :)

5. Chloé (Kelley Armstrong – A szellemidéző)
Az egyetlen karakter, akivel 100%-osan azonosulni tudtam. Félelmetes mennyire hasonlítunk egymásra…

6. Edward (Laurell K. Hamilton – Anita Blake sorozat)
Kedvenc bérgyilkosom. :) Mert Edward rideg, nyugodt és veszélyes. A szótárából hiányzik a lelkiismeret, a tabu és a megszerezhetetlen fegyver. Hát nem cukorfalat? :D

7. Phillip (Laurell K. Hamilton – Anita Blake sorozat – Bűnös vágyak)
Csupán az első kötetben szerepel, mégis úgy megszerettem. Hiába sztriptíztáncos, önkéntes vérdonor az éhes vámpíroknak és szenved önértékelési gondokkal, bekúszott a szívembe. Ő is nagy szerepet játszott abban, hogy megszerettem ezt a sorozatot.

8. Valentine (Cassandra Clare – Végzet ereklyéi sorozat)
A tökéletes gonosztevő. Számító, rideg, ravasz és manipulatív. Gátlástalanul kihasznál bárkit a céljai elérésére és nem ejt logikai bakikat. Egyszóval az egyik legjobb negatív karakter, akivel találkoztam. Én pedig szeretem a jól megalkotott negatív figurákat. Nélkülük unalmas lenne az élet. :)

9. Richard (Laurell K. Hamilton – Anita Blake sorozat)
Mert Richard-párti vagyok és pont. Ő olyan férfi, aki az elveinek él. Ha szeret, azt feltétel nélkül teszi, őszinte és nem mellesleg biológiatanár. Jó férj lenne belőle. ^^

10. Nell (Libba Bray – Lázadó angyalok)
Őrült, furcsa, zavaros, de szimpatikus. Nagyon bírtam a csajt. Ráadásul hihetetlenül erős.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése