2012. június 5., kedd

Hogyan szervezz szülinapot?

Ez most egy tippadó bejegyzés lesz arról, hogyan lehet egyszerűen megszervezni egy születésnapi köszöntést.
Bár nem szeretek tervezni, mivel általában nem úgy sikerülnek a terveim, ahogy elképzelem, eseményeket szervezni imádok. Tudom, ez egy paradoxon. Mondtam már, hogy nem vagyok egyszerű eset?
Szóval ha baráti összejövetelről, kirándulásról, fesztiválról, vagy jelen esetben szülinapról van szó, lehet felkeresni bátran. Az ilyen dolgok megtervezésében ugyanis állíthatom, jó vagyok. 
No, de most maradok a szülinapnál, ez az aktuális merényletem.

Szülinap mindig nehéz kérdés, mivel túl sok dologra kell figyelni. A szülinapos fiú, vagy lány, hányadik szülinapról van szó, partiarc sok baráttal, vagy magányos farkas típus, szereti-e a meglepetéseket, vagy sem? Ezekhez a dolgokhoz igazodni kell, mégis vannak bizonyos kritériumok, amik kötelező jellegűek. Ilyen a torta, ajándék és a szívből jövő jókívánság, mert ez utóbbi a lényeg, a többi csak a körítés.
Én személy szerint akkor vagyok a legboldogabb, ha a "Boldog szülinapot!" felkiáltás szívből és őszintén érkezik. Másra nincs is szükség.
Azonban, ha már tervezek, akkor kijön a maximalizmusom és elveszek a részletekben is. Így esett meg, hogy Mr. A.-nak összedobtam egy rögtönzött kétszemélyes bulit. Most pedig leírom, mit hogyan tettem, hátha valaki szülinapi ihlethiányban szenved és elleshet néhány dolgot.

1. Az ajándék
Talán a legnehezebb feladat az ajándék kiválasztása. Én rendszeresen bajban vagyok, ha ajándékot kell szereznem, legyen az szülinap, névnap vagy karácsony. Ráadásul mindig mindent az utolsó pillanatra hagyok. Vannak azonban ritka alkalmak, mikor megszáll az ihlet és pontosan tudom, mi kell nekem. Most is így alakult.
Tudtam, hogy pólót szeretnék, azt is tudtam, milyent. A kérdés így csupán a hogyan köré csoportosult.

Kreativitásom elég széles skálán mozog és ebbe a pólókészítés is beletartozik. Csakhogy a fekete póló nem épp egyszerű eset, így maradtam a bolti megvalósításnál. 

Az persze nem lepett meg, hogy olyan mintájú pólót, amilyet én szerettem volna ("I went to the darkside and all i got was this lousy T-shirt") nem lehet kapni. Viszont vannak pólófeliratozó boltocskák szerte a világban. Úgyhogy elkezdtem kutatni utánuk. Első néhány próbálkozásom sokkolt. Úgy ötezernél kezdődtek az árak, ami iszonyúan borsos ár egy olyan dologért, amit sok szabadidővel magam is meg tudnék valósítani. Mikor azonban kezdtem kétségbeesni és kreatív boltba szaladni, az internet a segítségemre sietett. 
A Pólómánia nekem való oldal. Itt a vevő maga tervezheti meg a kívánt mintát, miközben figyelheti az árakat is. Gyorsan össze is dobtam a képen látható kész termék virtuális vázlatát és sokkal olcsóbban jöttem ki, mint a korábban meglátogatott helyeken. Ráadásul van lehetőség Budapesten személyes átvételre, megúszva a postaköltséget. Persze így sem olcsó mulatság, de egy évben egyszer van szülinap és ha már ennyire jó ötlet fogant meg agyamban, illik megvalósítani. Mellesleg a szülinapos boldog mosolyáért különösen megéri a fáradozást.
A jó ajándék titka amúgy szerintem a szülinapos ismerete. Tudni kell, mit szeret és mit nem, esetleg mire vágyik. Például én tudtam, hogy nagy Star Wars rajongó és  ruhatárában a fekete póló hiánycikk.
Online vásárolni kényelmes és gyors, ám vigyázat, látatlanban nem mindig jó ötlet belevágni. Hiába tudtam, mi a mérete, így is majdnem elszúrtam, mivel a póló meglehetősen bő fazon. (Szerencsére nem ette meg a szülinapost, csak kicsit lazább mint a szükséges.)
Szóval aki pólórendelésre adja a fejét és van lehetősége ellátogatni a boltba, tegye meg, hogy leellenőrizze a méretet, különben kellemetlen meglepetések érhetik.

2. A torta
Szerintem a torta nélkülözhetetlen tartozéka a szülinapnak. Kell valami, amibe gyertyát szúrhat az ember, hogy kívánjon valamit. 
Sajnos, nem vagyok egy konyhatündér. Képességeim kimerülnek a rántotta, palacsinta, muffin és saláta elkészítésében. Ráadásul mindent kollégiumi körülmények között kellett megvalósítanom (nincs hűtőnk és a sütő enyhén szólva katasztrofális állapotban van), így itt is érvényesült a bolt hatalma. 
Gyorsan elszaladtam a legközelebbi cukrászdába egy szelet tortáért közvetlen a szülinapos érkezése előtt, hogy ne adja meg magát a nyári melegben. Amint a képen látszik a tejszínhabot kissé megviselte a buszozás, de úgyis az íze a lényeg. Amit mellesleg szintén a szülinaposhoz igazítottam. (Raffaello torta)

3. Dekoráció
Egy jó szülinaphoz vidám környezet kell. Legyen a nyolcadik vagy a nyolcvanadik alkalom, ez akkor is örömteli esemény. És mi tehetné vidámabbá, mint néhány színes lufi?
Amúgy eléggé lehangoló, lepusztult koliszobámat feldobtam néhány színes lufival.
Egy tipp: több lufid legyen, mint amennyi feltétlen szükséges.
Dekorálás közben ugyanis kettő megadta magát (az egyetlen zöld és az egyik sárga). Azonban így is sikerült vidámabbá tennem a szobát és elkápráztatnom a belépőket (szülinapos, szobatárs, takarítónő).
A dekorációhoz számítom a csomagolást is. Az ajándékot ugyanis illik becsomagolni, vagy minimum papírtasakba tenni. Én a hagyományos csomagolás híve vagyok, mikor meg lehet tapizni az ajándékot, azt találgatva mi lapulhat benne. Ráadásul, ha megküzdesz érte a ragasztóval és csomagolópapírral, még nagyobb lesz a boldogság. 
Ezek a dolgok adják meg az esemény ünnepélyességét és a megfelelő hangulatot. Persze a hangulatra rásegít az égő gyertya és egy kis extra.
Extra jelen esetben egy aláfestő zenét jelentett a fenti kis videót. Én nem vagyok hajlandó nyilvánosan énekelni, Mr. A. szerencsére nem is szereti az ilyesmit, így egy metál szülinapi dallal fogadtam, ami ütött. Bár kettőnk közül én hallgatok zúzósabb zenét, ez a dal neki is nagyon tetszett.

4. Vendéglátás
Szülinapon jobb ha az ünnepelt csak figyel, hiszen neki az a feladata, hogy élvezze a figyelmet. Így a megfelelő környezetben a megfelelő vendéglátás dukál. 
Ahogy említettem, nem vagyok konyhatündér. Szóval a lehető legegyszerűbb megoldást választottam: gyümölcssalátát.
Hozzávalók: banán, alma, kivi, háztartási keksz és csokoládé öntet.
Elkészítés: mindent kockázz vagy apríts fel és rétegesen rakd a tálba. Minden réteget locsolj meg bő öntettel és lehetőleg azonnal tálald. (Nehogy megbarnuljon a gyümölcs.)
Könnyed, nyári édesség, ami mellé az ünnepi hangulatot megadva kölyökpezsgőt szolgáltam. Azért kölyökpezsgőt, mert egyáltalán nem iszom alkoholt és vicces is.

5. A köszöntés
Mint ahogy a bejegyzés elején is írtam, a lényeg számomra egy bizonyos mondat, ami szívből jön. Ha ez megvan, mindegy van-e ajándék, vagy lufi, az ünnepelt mosolyogni fog, ami az egész lényege, hiszen ez az ő napja.
Úgyhogy szívből kívántam boldog születésnapot Mr. A.-nak és mivel képeslapmániában szenvedek, ezt írásba is adtam. 
A rajzot tessék nézni, ne a borzalmas írásképemet.

Boldogan jelenthetem, hogy mind az öt pont sikert aratott. Megleptem és megmosolyogtattam az ünnepeltet, így megérte részletekbe menően tervezni.

Helyzetjelentés:
A szülinap megtervezésén és kivitelezésén kívül nem maradt időm semmire. Már kezd remegni a kezem, hogy nem olvashatom a könyveimet. Ráadásul, mivel bebizonyosodott, hogy valóban képtelen vagyok túlságosan nagy adag adatot fejben tartani, júliusban is vizsgázom. Szóval még egy ideig (4 vizsga) le leszek terhelve, de jövő héten akkor is kiolvasom a Lélektelent.
Ha már könyvek, van két hírem:
1. Akció van a Könyvmolyképző Kiadónál.
Az akció június 6-ig érvényes az új webshopban. Na igen, ez az a nagyon beharangozott ötnapos, féláras akció, ami kis híján forradalomba torkolt az internet csatamezején. Történt ugyanis, hogy a webshop szervere bemondta az unalmast. Ez persze nem meglepő a vásárló áradattól. A vásárló jelöltek pedig elkezdtek háborogni és most a kiadó törheti a fejét, mivel engeszteli ki a dühödt olvasótábort. 
Nem tűnök túl vérmesnek, mi? Nos, nem is vagyok és előre tudom, a következő néhány sorért egyesek megköveznének.
Szombat reggel nyitott a bolt. Fel is néztem, működött is frissítések árán, ám mivel még azt spekuláltam, meg tudom-e úszni a postaköltséget, nem rendeltem. Elmentem tanulni és mire délután ismét felnéztem, morcos tömeg fogadott és folyamatos ijesztgetés és nyafogás. Ekkorra ugyanis használhatatlanná vált a szerver. Nem voltam épp vidám formában és hatott rám a fenyegetés: "Elfogynak a könyvek!", így bepróbálkoztam a rendeléssel, postaköltség ide vagy oda. 
Regisztráció kis trükkel (jelszó emlékeztető) sikerült, majd jött a karbantartás, ami úgy öt percre leállította az oldalt. Utána egyből felléptem, lassan de biztosan megtömtem a kosaramat és már fizettem is. Gyakorlatilag negyed óra alatt lezavartam a vásárlást, amiért a napokig próbálkozó tömegek, szívesen felkoncolnának. 
Persze először nem voltam biztos a sikerben, ám jött a visszaigazoló mail, így megnyugodtam. Most pedig várom az sms-t otthonról, hogy mikor érkeznek meg a szépségeim. Hogy mit rendeltem? Egyelőre maradjon titok. ^^
2. Csütörtöktől Könyvhét
Pont tegnap olvastam vissza a tavalyi könyvhetes bejegyzésemet. Nos, remélem idén jobban fogom érezni magam. Persze vásárolni nem szabadna, esetleg ha kihagyhatatlan, minimum féláras akcióra bukkanok. Pedig olyan sok könyv van még a kívánságlistámon és úgy szeretnék végre szórakozásból olvasni. Nézelődni viszont szabad, főleg vizsga után. 
Könyvzombi vagyok és vállalom!
(Hm, legközelebb ilyen feliratú pólót kellene készítenem...)

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése