2012. október 14., vasárnap

Molymegismerő kérdéslánc

Újabb Molyos kihívással jelentkezem, mielőtt azonban belevágnék, jöhet egy csipetnyi reklám.

Múlt hónapban mégis sikerült feltornáznom magam
a molyépítő rangsor előkelő 41. helyére
A Moly szerepelt már korábbi bejegyzéseimben (főleg a Kihívások címkével ellátottakban) és oldalt az "Éppen olvasom" alkalmazás is hozzá vezethető vissza.
Már több mint egy éve vagyok tagja a könyves játszótérnek, így állíthatom, teljesen ismerem és már-már függője vagyok. Szeretem, mert nyilvántartja mikor, mit olvasok, megnézhetem, hogy más olvasni szerető emberkék, mit találnak jónak és mitől intik óva a gyanútlan könyvfalókat. Szeretem, mert itt hallok a leggyorsabban az új könyvek megjelenéséről, a könyvakciókról, a dedikálásokról és egyéb könyves eseményekről. És szeretem, mert jó a társaság.
Persze, mivel nem vagyok nagy társasági ember, itt is visszafogott, csendes megfigyelő szerepet töltök be. Nem karcolok naponta, nem igazán folyok bele a könyves vitákba, nem gyártok kihívásokat, sőt még a csillagozásról is leszoktam. (Nem hiszem, hogy a pontozás eléggé informatív volna.) Ugyanakkor élvezettel böngészem mások karcait és értékeléseit. Szóval ez az oldal egy kifejezetten jó dolog és tele van könyvekkel. Kell ennél több? 
No, akkor lássuk, ezúttal milyen kihívásra jelentkeztem:

Molymegismerő kérdéslánc
Faladat: válaszolni a molyok által összegyűjtött 35 kérdésre, hogy jobban megismerhessük egymást.
Kihívásért köszönet narayan molynak! :)


1. Ha visszamehetnél a múltba, melyik döntésed, vagy milyen esemény lenne az, amit leginkább megváltoztatnál? Ha ilyen nincs, akkor milyen korba, milyen helyszínre látogatnál vissza, ha megtehetnéd? 
Ember vagyok, vagyis követtem el bőven hibákat, mondtam ki olyan dolgokat, amiket nem kellett volna, hoztam rossz döntéseket és bántottam meg embereket. Mégis úgy érzem, semmin sem változtatnék a múltamban, hiszen mindegyik formálta azt, aki épp most vagyok. A hibákra szükségünk van, tanulnunk kell belőlük.
Ha visszamehetnék az időben, egyértelműen a 19. századot szeretném, annak is főleg a második felét. Imádom azt a korszakot! 

2. Milyen az a zene, amire bulizol / tombolsz, és milyen az, ami lelkileg is megérint, elgondolkodtat? Mondhatsz stílust, műfajt, vagy konkrét előadót is. 
Zenefüggő vagyok és többnyire mindenevő. Tombolni a pörgősebbekre szoktam (rock, ska, alternatív, indie, esetleg dnb), a lényeg, hogy megmozgasson. Ha azonban a lelkemnek kell a muzsika, akkor általában komolyzenét választok. 

3. Ha bárhol élhetnél ezen a világon, hová költöznél? 
Sehova, jó nekem ott, ahol vagyok. Persze szeretnék utazni, világot látni, más tájakat és kultúrákat megismerni, de otthon csak egy van és az Magyarország. 

4. Milyen színű a szemed?
Kék, de mondták már szürkének, zöldnek, sőt ezüstszínűnek is. (Fényviszonyoktól függően változik.)

5. Kérd meg egy barátodat, ismerősödet, hogy mondja ki az első szót, ami Rólad eszébe jut. Mi az? :)
"piros harisnya" (Ribizly)

6. Mi a kedvenc színed?
Lila.
7. Mi a legnagyobb vágyad az életben?
Fogós kérdés. Nem tervezek hosszútávra, mindig az éppen aktuális célok lebegnek a szemem előtt. Ez a kérdés mégis valami átfogóbb választ vár el, mint a következő vizsgaidőszak túlélése. Szóval legnagyobb vágyam az életben, hogy elmondhassam igazán éltem, minden lehetőséget megragadtam, semmit sem bántam meg és kihoztam magamból a maximumot.

8. Ha három dolgot vihetnél magaddal egy lakatlan szigetre, mik lennének azok?
Könyvet, napelemes mp3 lejátszót, jegyzetfüzetet tollal.


9. Hova szeretnél mindenképpen eljutni (ország vagy város)?
Bárhová szívesen elutaznék, de a leginkább Japán vonz.

10. Milyen rossz tulajdonságodon változtatnál?
Lustaság. Képes vagyok mindent az utolsó pillanatig halogatni.

11. Szoktál TV sorozatokat nézni? Ha igen miket szeretsz?
Igen, jelenleg a Supernaturalt nézem, de repesve várom még a Trónok harca következő évadát.

12. Gyűjtesz-e valamit? Ha igen mit?
Képeslapokat.

13. Melyik a kedvenc állatod?
Nagy állatbarát vagyok, szóval bármi jöhet, ami mászik, repül, kúszik, úszik, csúszik, legyen szőrös, pikkelyes, csupasz, négylábú, kétlábú, soklábú, vagy lábatlan. Az egyetlen állat azonban, ami nem hiányozhat az életemből, az a macska. Óvodás korom óta van cicám és lesz is, ameddig csak élek.

14. Kedvenc virágod?
Ibolya. 
(Amúgy számomra a legromantikusabb ajándék egy szál fekete rózsa volna. Ez amolyan vágyálmom.)


15. Ha valaki híres ember bőrébe bújhatnál 3 napra kit választanál (lehet történelmi személy, irodalmi hős, filmcsillag, színész, stb.)?

Jó nekem a saját bőrömben, senkivel sem cserélném el. Viszont a történelem híres szereplőivel szívesen összeülnék egy hosszú délutáni beszélgetésre egy nagy adag forró tea mellé.

16. Mit jelent neked a barátság? Neked hány IGAZ barátod van? (Csak pár szóban elég válaszolni).
Szerintem a barát az, aki elfogad olyannak, amilyen vagy. Aki ismeri az erősségedet, a gyenge pontodat, akinek kiöntheted a szívedet, mert mindig meghallgat és támogat, ám megmondja a szemedbe azt is, ha hülye vagy. 
Az én szótáramban barátság = őszinteség, kedvesség, bizalom
Jelenleg öt embert tartok a barátomnak.

17. Melyik az a tárgy, amelyhez a legjobban kötődsz, amihez a legkedvesebb emlék fűz?
Szentimentális, ragaszkodó típus vagyok. Minden tárgyamhoz emlék kötődik, legyen az egy ajándék, vagy egy mozijegy. Mind más-más jelentőséggel bír. A legkedvesebb számomra talán Vuk. Ő egy plüssállat (nem róka, hanem egy kék maciszerű lény). Három éves lehettem, mikor anyukámtól kaptam. Míg kicsi voltam, mindenhová vittem magammal (meg is viselte szegényt) és még most is az egyik polcomon csücsül.

18. Melyik filmben szerepelnél és ki lennél benne?
Nem vágyom filmes karrierre, de mint statiszta szívesen szerepelnék egy öldöklős filmben mondjuk az első számú hulla nemes szerepében.

19. Milyen függőségeid vannak? /Pl. Moly? :P/
Függök a könyvektől, zenétől, teától, a laptopomtól, néha még az internetkapcsolattól is.

20. Melyik a kedvenc versed?
Nem olvasok verseket, nem igazán kötnek le és nem is állnak közel a szívemhez. Néha persze belefutok egy-egy kifejezetten szépbe, amit jó érzés megismerni. Szóval kedvencem sem igazán van. Mégis, mikor megláttam ezt a kérdést beugrott a legutóbbi vers, amit olvastam és tetszett. Fura, mert nem szoktam őket megjegyezni, ez mégis megmaradt, így talán nevezhetem kedvencnek is.

Wass Albert - Halál 
Én úgy képzelem el, 
hogy a halál egy óriási nász, 
legszentebb, legemberibb ölelés. 
Nem fájdalom: fájdalom-felejtő. 
Nem rém: rémeket elűző. 
Több mint a Szépség. 
több mint a Szerelem, 
a Jóságnál is több: 
Kegyelem. 
Én úgy képzelem el, 
ha egyszer oly nagy lesz a zaklatás 
és akkorára nő a fájdalom, 
hogy nem bírom tovább: 
hozzám lép egy fehér ismerős, 
szép csendesen lecsókolja a számat, 
lefogja ezt a vergődő szívet, 
és ennyit szól csak: elnémuljatok. 
Erre megszűnik minden indulat. 
Erre megszűnik minden fájdalom, 
csak gondfelejtő békesség marad: 
se könny, se vér, se akarat, 
nem lesz már semmi sem. 
Elhal a szívem dobbanása, 
s végtelen álmok néma lánya 
bűvös, tüzes csókjába zár. 
Szeretőm lesz egy éjszakára 
a széparcú Halál.
21.Van valami hobbid?
Rajzolok.

22. Kedvenc kajád?
Nem szeretek enni, így kedvenc kajám sincs.
"Antiszociális vagyok és csak azért eszem, hogy ne haljak éhen."
/Laurell K. Hamilton/
23. Van-e tetkód és/vagy piercinged?Ha van akkor hol?Ha nincs akkor szeretnél-e és ha igen akkor milyet? :)
Nincs és nem is szeretnék. 

24. Szerinted a szüleiddel való kapcsolatod befolyással lehet az életedre?
Természetesen. 

25. Ha egyetlen dolgot kitörölhetnél a világegyetemből, akkor mi lenne az?
Nehéz kérdés. Itt most felsorolhatnám a világ összes negatív dolgát kezdve az emberi gonoszságtól, a betegségeken át a szúnyogokig, de inkább nem teszem. A rossz dolgokra ugyanis szükségünk van, hogy értékelni tudjuk a jókat. Bárhogyan is lett a világegyetem olyan, amilyen, nem véletlenül történt, így nem kellene belepiszkálni.

26. Mi az a cél/elv, vagy ki az a személy, akiért az életedet is odaadnád gondolkodás nélkül?
Még nem találkoztam olyan személlyel, akiért az életemet is odaadnám, ahhoz túl sok bennem a túlélési ösztön és túl kevés a szeretet. Talán majd egyszer lesz, talán sosem.
A szabad akaratomért azonban bármit odaadnék, még a fizikai létemet is.

27. Van testvéred? És milyen a viszonyod vele?
Nincs.

28. Milyen munkát vállalnál el, ha bármi lehetnél?
Ha bármi lehetnék, akkor sok munkát kipróbálnék, attól függően, mihez van épp kedvem.

29. Melyik könyv érintett meg legjobban?

30. Melyik az a könyv, amit kötelezővé tennél gimnáziumban és miért? (lehet kedvenc könyv is :) )
Mivel a kötelező jelző elveszi az olvasás élményét és amúgy is olyan sokfélék vagyunk, hogy nem tetszhet egy könyv mindenkinek, nem szívesen tenném kötelező olvasmánnyá egyik kedvencemet sem. Viszont kötelezők nélkül nincs iskola és tényleg ráférne már egy kis vérfrissítés a repertoárra, úgyhogy mondanom kellene valamit, hát legyen a Harry Potter, annak is szigorúan az első része. A folytatást meg olvassa az, aki kíváncsi rá, mert hét kötelező kötet, még ha ennyire jó is, kész kínzás lenne.

31. Mi alapján kezdesz valakit figyelni a MOLYon?
Elsősorban olvasmánylista és kedvenc könyvek alapján, hogy tudjam mennyire egyezik az ízlésünk. De figyeltem már karcok miatt is, ha valaki érdekes dolgokat oszt meg, vagy csak visszafigyelem azt, aki engem figyel. Nincs bevált koncepció, belső sugallat alapján figyelek.

32. Szereted a klasszikus könyveket?
Persze.

33. Elolvastad a kötelező olvasmányokat?
Erősen cenzúráztam őket, úgyhogy nem mindegyiket. Általánosban csak a Kőszívű ember fiait, ha jól emlékszem, gimiben azért feltornáztam az arányt 80%-ra.

34. Írsz könyvet? Ha igen milyet, mi a címe? Ha nem, írnál?
Hát ööö... írogatok valami regényféleséget. A címe Revulsion és romantikus dráma.

35. Ki vagy kicsodák szerettették meg veled az olvasást, e csodálatos világot mit a könyvek nyújtanak?
Magamtól jöttem rá. Persze kellett a löket, hogy előbb az unokatestvérem, majd az egyik osztálytársam is a kezembe nyomjon egy-egy jóféle könyvet, de az ízére magamtól éreztem rá. Tetszett, amit adtak, hát nekiláttam a saját orrom után választani és bejött.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése