2014. január 31., péntek

Könyves várólista X.

2014-ben is folytatom a könyves rovatokat, így elérkezett az ideje a várólistám összefoglalásának.
Jelenleg 11 könyv csücsül a polcomon olvasásra várva, amiből két kötet saját tulajdonban van. Ez a kettő hirtelen felindulásból elkövetett könyvvásárlás és ellenállhatatlan akció következménye. A legutóbbi kívánságlistás bejegyzésem végén említett könyvutalványt még nem váltottam be. A jelöltek viszont már megvannak, mivel két könyvet néztem ki, de egyelőre legyen titok. Velük még bővülhet a várólistám sora.


Saját könyvek:

J. A. Redmerski - A soha határa
Ez a könyv már szerepelt a kívánságlista rovatban is. Azóta fúrta az oldalamat a kíváncsiság, főleg a lelkes olvasóközönség hatására, akik többnyire dicsérték. Épp ezért, mikor a kiadó kihagyhatatlan akciót (Hogy anyukám szavaival éljek: "még a hülyének is megéri".) hirdetett rá, hirtelen felindulásból lecsaptam rá. Remélem, nem fogok csalódni és nekem is tetszeni fog.

Aimee Bender - A citromtorta különös szomorúsága
Hosszú ideje sóvárgok már utána. Még a kívánságlista rovat legelső bejegyzésében írtam róla és azóta figyelem a könyvesboltokban. Sajnos nem mindegyik boltban kapható már, mert régebbi kiadás és mindig elterelte a figyelmemet valami más, mikor könyvvásárlásra került sor. Múlt héten azonban akciót hirdettek rá a Libriben és nem bírtam ellenállni neki. Még úgy is megrendeltem, hogy jelenleg nem vagyok a fővárosban (az ország nyugati felében meg érthetetlen okból egyetlen Libri sincs...) és kénytelen voltam unokatestvéremet ugrasztani érte. Elvileg már nála csücsül a könyvecském jó kezekben, míg érte nem megyek. Rettentő kíváncsi vagyok erre a könyvre!

Könyvtári könyvek:
Ma délelőtt könyvtárt fosztogattam. Visszavittem öt kötetet és mivel egy sem maradt otthon, bátran bogarászhattam a polcok között. Nem én voltam azonban az egyetlen, aki kirabolta, mert a friss megjelenésű könyvek közül, alig láttam néhányat. Ennek ellenére bőven tudtam választani 9-et és ha már a kortárs irodalom megfogyatkozott, a klasszikusok felé fordultam. Úgyis egyre csak gyűlnek a címek az illene elolvasni listámon...

George Orwell - Állatfarm
Ma reggel úgy keltem fel, hogy Orwell könyvre van szükségem. Eddig csak az 1984-hez volt szerencsém a szerzőtől, ami nagyon tetszett, így szeretnék mást is megismerni a tollából. Az Állatfarm kézenfekvőnek tűnt, nem is haboztam kivenni.

Johann Wolfgang Goethe - Faust
Gimiben nekem kimaradt ez a könyv és nem azért, mert bojkottáltam volna az elolvasását, hanem mert nem igazán beszéltünk róla. Szóval nem tették kötelezővé, hogy elolvassam és néha érzem ennek a hiányát. Túlságosan sokat hivatkoznak rá itt is, ott is és úgy érzem, nem elég, hogy ismerem a cselekmény lényegét. Már egy ideje minden könyvtárlátogatásomkor szemeztem vele, aztán valahogy alulmaradt a kortárs és fantasy irodalommal szemben. Most viszont elhatároztam, nem hagyom lebeszélni magam róla. Hamarosan neki is ugrom.

William Golding - A Legyek Ura
Ezzel a könyvvel is nagyon régóta szeretnék megismerkedni, pontosabban évek óta, mivel a kedvenc könyvemet, a Battle Royale-t összefüggésbe hozták vele. Ő is klasszikus műnek számít és nagyon kíváncsi vagyok rá, no meg persze arra is, mennyi hasonlóság akad a két könyv között. 

Brent Weeks - A tökéletes Árnyék
Nagyon szeretem az Éjangyal trilógiát (Az árnyak útján, Az árnyékvilág peremén, Túl az árnyakon) itt csücsül mellettem a könyvespolcomon. Mikor pedig meghallottam, hogy a hozzá tartozó kiegészítő novellát is kiadják magyarul, nagyon megörültem neki. Durzo Blint a szívem csücske foghagyma ide, vagy oda. Meg is simogattam a boltban, mikor a polcokra került, ám kissé soknak találtam az árát ahhoz képest, hogy csak egy 76 oldalas novella az egész. Ennek fényében majdnem táncra perdültem örömömben, mikor megpillantottam a könyvtár legújabb könyvei között. Hamar be fogom falni, hamm. 

Kara - Démonnapló 7.
Végre sikerült levadásznom a sorozat utolsó kötetét. Már kezdtek mangaelvonási tüneteim lenni. Nagyon kíváncsi vagyok, hogyan végződik a lökött, vajszívű démonnagyúr és különc, nem kevésbé lökött csapatának sorsa. Jó kis sorozat ez.

Jun Mi-Kjong - A vízisten menyasszonya 6.
Másik szeretett képregénysorozatom következő részére is sikerült lecsapnom. Jó lesz ismét belemerülni a gyönyörűen rajzolt világába.

Ally Carter - Ha megtudnád, hogy szeretlek, meg kellene öljelek
Csupa jót hallottam erről a könyvről. Szórakoztató, kifejezetten humoros olvasmánynak tűnik, ami ideális kikapcsolódás lesz. Csak azt sajnálom, hogy egy olyan sorozat első része, ami nem éri meg a folytatást. A második kötet után ugyanis a Kelly Kiadó felfüggesztette. Szóval, ha nekem is annyira tetszeni fog, mint sok más olvasónak, szomorú leszek, hogy nem érhetek a történet legvégére...

Simone Elkeles - A vonzás szabályai
Az első könyvet, Tökéletes kémia olvastam és bár nem estem hasra tőle, mint sokan mások, úgy gondoltam, adok egy esélyt a folytatásnak. Ha ennyien oda meg vissza vannak érte, csak nem lehet rossz, nem igaz? Hát, majd meglátjuk...

Fiona Paul - Méreg
Ezt teljesen a pillanat hevében csaptam hozzá a könyvkupachoz. A reneszánsz Velence ígérete azonnal elcsábított. Friss megjelenésű könyv és egy újabb sorozat kezdő kötete, ez azonban most nem riasztott vissza. Előzetesen semmit sem hallottam róla, így mindenféle elvárások nélkül fogom olvasni.

Ahogy látszik, van bőven olvasnivalóm. A sok új könyvnek azonban akad hátránya is, elvonják a figyelmet a megkezdett olvasmányokról. Már nagyon régóta tologatom asztalomon a Sárkányok táncát, pedig már majdnem a felénél járok és az angol nyelvű könyvemet, The Hungry Ghosts. Nem mintha nem tetszenének, egyszerűen csak elcsábulok a friss szerzemények láttán. Ráadásul a pillanatnyi hangulatom is jócskán befolyásolja, melyik könyvet veszem épp a kezembe. Azért igyekszem nem engedni, hogy továbbra is háttérbe szoruljanak, ideje az utolsó lapjukra érnem...

2 megjegyzés:

  1. Ó. A citromtortára én is kíváncsi vagyok egy ideje. De olvastam róla hideget-meleget, így még nem szereztem meg. Az állatfarm jó! Én tavaly olvastam el egy du alatt. Kifejező, lényegretörő.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Igen, eléggé megoszlanak róla a vélemények, de ez engem csak kíváncsibbá tesz. :)
      Állatfarm nagyon vékony könyvecske, nem csodálom, hogy hamar a végére értél. Szerintem, nekem sem fog sokáig tartani.

      Törlés