2013. május 31., péntek

Könyves várólista VI.

Mivel véget ér a május, ideje számba vennem, milyen könyvek pihennek a polcomon olvasásra várva.
Szám szerint 9 kötet csábít épp, ráadásul a többség saját tulajdonban van. Mégsem olvashatok egész nap, mivel még hátra vannak az államvizsgák és a felvételik. Ettől függetlenül hörcsög üzemmódban létezem, vagyis gyűjtögetem és raktározom a köteteket, illetve zugolvasást folytatok.
Igyekszem megtalálni az egyensúlyt, ami segít egyben tartani az agyamat és kialakítja lelkem békéjét. Szóval, bár akad kötelességem  (tanulás, tanulás, és a változatosság kedvéért tanulás) más dolgokra is szakítok időt. Egy-egy óra regényolvasás például felbecsülhetetlen tud lenni, főleg ágyban elalvás előtt. Csak meg kell találnom az éppen hangulatomhoz passzoló történetet, no de választékból nincs hiány.
Íme:

Kölcsönkapott könyvek:

George R. R. Martin - Varjak lakomája; Sárkányok tánca
Ribizly bízta rám a Tűz és jég dalának negyedik és ötödik kötetét, még mielőtt elrepült volna a messzi Amerikába. (Előző részeket is tőle kaptam kölcsön.)
Meglehetősen vaskos darabok, és bár a Varjak lakomája sokak szerint unalmasra sikeredett, nagyon is kíváncsi vagyok rá. Mindenképp kiolvasom a nyáron a Sárkányok táncával együtt. Kölcsönkönyveken különben sem illik sokat ülni. 

Könyvtári könyvek:

Andrea Cremer - Wolfsbane / A keresők
Trilógia második kötete, amire már egy ideje vadásztam a könyvtárban. Első részt (Az őrzők)  természetesen olvastam és felkeltette annyira a kíváncsiságomat, hogy a sorozat végére járjak. 
Emlékeim szerint könnyed stílusban íródott és gyorsan lehet vele haladni. Kikapcsolódásnak ideális, nem is fogom sokáig váratni a polcon, úgyis régen olvastam már farkasokról.

Lauren Oliver - Delírium
Az írónőtől már van egy könyvem, (Mielőtt elmegyek) ami nagyon tetszett, így érdekel, más témában hogyan alkot. Ráadásul ezt a sorozatot, mert a Delírium egy trilógia nyitó része, sokan dicsérték. Szeretek mindent a saját bőrömön megtapasztalni, így kíváncsian várom, olyan jó-e, mint amilyennek mondják.

Saját könyvek:

Joanne Harris - Csokoládés barack
Erről a könyvről már írtam a rovat előző bejegyzésében, így inkább nem ismételném magam. Valószínűleg várólistán lesz még egy jó ideig.

Réti László - Kaméleon
Ajándékkönyv, amit sikerült dedikáltatnom is. Krimi magyar szerző tollából, ilyet még úgyse olvastam.
Igaz, nem vagyok egy nagy krimirajongó, de már leszoktam az előítéletekről, (Plusz Carlos Ruiz Zafón könyveit imádom.) így mindenféle elvárás nélkül fogok belekezdeni, aztán majd kiderül, lenyűgöz-e. 

Brent Weeks - A fekete prizma
Weeks könyveit is szeretem, legalábbis az Éjangyal trilógia nagyon tetszett, így habozás nélkül csaptam le új könyvére. Persze ez is egy trilógia első kötete, hogy véletlenül se fogyjak ki a sorozatokból. 
Könyvfesztiválos zsákmány és csak azért nem ugrottam neki, mert baromi vastag, így nem az a könnyen cipelhető fajta. Ráadásul tudom, ha Weeks új világa is úgy beszippant, mint az előző, úgyse bírom majd letenni. Kicsit még érlelgetem, ahogy a jó borokat szokás.

Anne Berry - The Hungry Ghosts
Szintén Könyvfesztiválon szereztem be, mint első saját tulajdonú angol nyelvű könyvemet. Már régóta szerettem volna egyet és nem ártana egy kis nyelvgyakorlás, ám ehhez szintén kicsit nyugisabb időszak kell, így ő is várni kényszerül.

Karen Marie Moning - Új nap virrad
Tündérkrónikák sorozat ötödik és egyben befejező része, ami olyan szép és olyan csábító. Már rettentő kíváncsi vagyok a történet végére, nem is fogom sokáig bírni, hogy csak távolról csodáljam. Garantáltan tetszeni fog és garantáltan beszippant majd.

Jelenleg tehát ez a 9 könyv csücsül a polcomon, no meg az a három, amit épp olvasok. Betűkből, amint látszik, nem szenvedek hiányt, a szabadidő kérdésén pedig erősen dolgozom. 

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése