2013. október 13., vasárnap

30 napos Shadowhunters kihívás

"Maradj nyugodt és ne szólj a Klávénak"
Ismét teljesítettem egy 30 napos kihívást, ezúttal az árnyvadászok világához kapcsolódóan. Ebbe nem csupán a Végzet ereklyéi sorozat tartozik bele, hanem a Csontváros filmváltozata és az írónő Pokoli szerkezetek címet viselő trilógiája is. 
A filmes kérdéseknél a válasz egyértelmű, ám a könyves kérdéseknél hol erre, hol arra a könyvsorozatra hivatkoztam. (Igaz, a Végzet ereklyéi kötetei jelentős fölényt mutattak.) Az érthetőség érdekében azért igyekszem linkelni a könyvkritikáimat is hozzá. 
Jöhetnek a kérdések:

1. nap: Kedvenc Női karaktered 
Isabelle Lightwood, mert kedvelem az erős és határozott nőket, ő pedig pont ilyen. Tetszik, hogy egyszerre egy vagány csaj, aki bárkivel szembeszáll, ha kell, ugyanakkor egy szeleburdi lány is, akit érdekelnek a cipők, a fiúk, ékszerek és minden egyéb, ami a női léthez hozzátartozik.

2. nap: Kedvenc férfi karaktered 
Simon Lewis, mert aranyos, vicces, bírom a pólóit és talán ő az egyetlen vérszívó, akit sikerült megkedvelnem.

3. nap: Legkevésbé kedvelt karaktered 
Hm, Clary most nagyon a bögyömben van az Elveszett lelkek városában nyújtott förtelmes viselkedése miatt, így ha hirtelen felindulásból döntenék, őt mondanám. Viszont ha a teljes sorozatot nézem, akkor Clary nem olyan szörnyű, az elején kifejezetten kedveltem, értettem, nagyon emberi volt. (Míg nem lett belőle Supergirl…) Szóval nem ő kapja a citromdíjat, hanem Sebastian, akit egy percig sem tudtam megkedvelni, mert természetre egy tenyérbemászó alak, míg rosszfiúnak szánalmas.

4. nap: Egy karakter akit Te szeretsz, de mindenki utál 
Nem hiszem, hogy volna ilyen. Bár gondolom Simon és Valentine nem mindenkinek a legkedvesebb karaktere, én mégis nagyon kedvelem őket és talán nem is vagyok túl nagy kisebbségben vele, de hogy közutálat övezné őket, azt nehezen hiszem.

5. nap: Egy karakter akit mindenki szeret, de te utálod 
Ahogy már a 3. napnál említettem, nem kedvelem Sebastiant. Ő pedig kifejezetten népes rajongótáborral rendelkezik, én viszont továbbra is egy ügyetlen, szerencsétlen és gyenge negatív főhősnek tartom.

6. nap: Kedvenc jeleneted 
Hamuvárosban, mikor Clary megalkotja a rettenthetetlen rúnát és Alec készségesen leteszteli. Azon a jeleneten nagyon jól szórakoztam és a rúna miatt még kifejezetten érdekes is volt.

7. nap: Kedvenc idézeted 
Ebből nagyon-nagyon sok van. Kompromisszumot kötök magammal és hozok kettőt, egyet a TMI-ből és egyet az TID-ből.

"Isabelle türelmetlenül sóhajtott föl. – Az Angyalra, te aztán tényleg nem tudsz semmit a saját fajtádról, mi? Van egyáltalán fogalmad róla, hogyan lesznek a vámpírok?  
– Hát, amikor egy apukavámpír és egy anyukavámpír nagyon szeretik egymást…"

„Szavakon élünk. A könyvek akadályoztak meg benne, hogy végezzek magammal, amikor azt hittem, soha többé nem szerethetek senkit, és engem sem szerethet senki. A könyvek miatt éreztem úgy, hogy talán mégsem maradok teljesen magamra. Ők őszinték tudtak lenni velem, és én is velük.”

8. nap: Kedvenc könyved 
Egyértelműen az Üvegváros a legjobb. (:

9. nap: Kedvenc rúnád 
Rettenthetetlen, mindig rám fér egy kis extra bátorság.

10. nap: Kedvenc párosod 
Nehéz kérdés. Sokáig nagyon drukkoltam Clarynek és Jace-nek, de most már unom az „összejöttünk, de mégsem lehetünk egymáséi” felállás ismétlődő ciklusait… Egye fene, legyenek ők ketten mert az Angyal is egymásnak teremtette őket. ^^

11. nap: Egy jelenet amin sokat nevettél 
Itt kapásból visszautalhatnék a 6. napra, kedvenc jelenetemre, de nem teszem, mert bőven volt más részlet is, amin jókat kuncogtam. Ebbe beletartozik Jace minden egoista megjegyzése, Simon-Jace verbális bokszmeccsek, főleg ha Kyle is csatlakozik hozzájuk és Magnus megjegyzései. Nehéz egyet kiemelni, úgyhogy inkább megmondom, mi volt a legutóbbi ilyen frissítően üdítő jelenet. 
Elveszett lelkek városában a démonidézős részek, mert az a démon is nagy arc volt. :D

12. nap: Egy jelenet amin meghatódtál 
Hm, nehéz engem meghatni, szórakoztató ifjúsági könyvekkel meg főleg. Két jelenet ugrik be, amit kicsit szívhez szólóbbnak találtam és mindegyik spoileres, így megpróbálom körülírni őket, aki olvasta a könyveket, úgyis tudja, pontosan mire gondolok. 
Az első az Üvegváros végén Jace és Valentine összecsapása, annak is a befejezése. Valentine rövid mondata igazán ütősre sikerült. 
A másik Az angyal szintén egyik utolsó jelenete, mikor Tessa kicselezi a Magisztert és a szívbajt hozza vele Willre is. 
Azért ez a két rész jutott eszembe, mert mindegyik mély érzelmeket mutat.

13. nap: Melyik karakterre hasonlítasz a legjobban 
Tessa Gray, mert én is különc könyvmoly vagyok.

14. nap: Melyik jelenetnek vagy könyvnek képzeltél más véget. 
A Bukott angyalok városának végét nem szeretem, de nem szoktam alternatív befejezéseken törni a fejem. Ez az író dolga, elfogadom, amit kitalál, akár egyetértek vele, akár nem.

15. nap: Kedvenc árnyvadász fegyvered 
Szeráfpenge, mert vonzódom a vágó- és szúrófegyverekhez.

16. nap: Melyik könyv tetszett a legkevésbé 
Elveszett lelkek városa, mert Clary teljesen kiakasztott és túlságosan érződik rajta, hogy csak a lelkes rajongók kedvéért íródott.

17. nap: Árnyvadászok vagy alvilágiak 
Bár semmi problémám az alvilágiakkal, mégis azt mondom: árnyvadászok.

18. nap: Egy dal amiről valamelyik könyv az eszedbe jut 
Nem igazán szoktam zenét hallgatni olvasáshoz, kivéve ha tömegközlekedés közben olvasok és akkor is csak a nem kívánt hangok kiszűrése miatt szól a fülemben muzsika. A rajongók által készített zenéket azonban nagyon szeretem, úgyhogy válasznak a kedvencemet hoztam: 
Alice Invictus – Dust to Dust 
Üvegvároshoz íródott azon belül is a végéhez, mivel ez Max búcsúdala. Gyönyörű dal.

19 nap: Egy szereplő akiről szívesen olvasnál többet 
Raphael Santiago, mert sokkal több potenciál van a karakterében, mint amennyit az írónő használ. Hiába van beállítva egy számító, rafinált vámpírként, nem sok vizet zavar. Szóval szerintem lehetne sokkal erőteljesebb a vámpírvonal.

20. nap: Egy karakter aki a legjobban idegesít 
Sajnálom, hogy ennyit panaszkodom Claryre, de most nagyon a bögyömben van. Ő idegesít a legjobban, mert egyre jobban hisztis, önző és logikátlan, a supergirl megnyilvánulásairól már nem is beszélve. Pedig régen szerettem…

21. nap: Kiért izgulsz/izgultál a legjobban 
Nem tudnék kiemelni olyan szereplőt, akiért jobban izgultam, mint a többiekért. Egyformán drukkolok az összes karakternek, akit kedvelek.

22. nap: Ha egy valamit kérhetnél Cassie-től, hogy mit írjon vagy ne írjon a következő könyvbe/könyvekbe mi lenne az 
Ne legyen több melodráma Jace és Clary között, mert már rettentően fárasztó.

23. nap: Kedvenc helyszín 
Bár a viktoriánus Londont is kedvelem, az abszolút kedvencem mégis Alicante.

24. nap: Kedvenc harci jeleneted 
A dumort hoteli harc a kedvencem. Hosszú, mégis izgalmas és Jace hozza a formáját a csata közbeni beszólásaival.

25. nap: Neked ki lenne a parabataid a könyvből 
Izzyt szeretném társnak. Éljenek a vagány lányok, főleg, ha csapatosan vannak! :D

26. nap: Melyik színészt cserélnéd ki szívesen és kire 
Nem nagyon szoktam lázongani színészek ellen, így most sem teszem. Kétszer láttam a filmet és egyik színészre sincs panaszom. A forgatókönyvírót azonban megcsapkodnám…

27. nap: Kedvenc fan art-od 
Szeretem a rajongói alkotásokat, de kedvencem nincs közülük.

28. nap: Kedvenc hivatalos Csontváros plakátod 
Ami az ajtómon van. :D Az a változat, ami végül a filmes könyvborító is lett.

29. nap: Egy illat amiről valamelyik könyv jut eszedbe 
Nincs. Könyveket maximum a frissen nyomott lapok illatához tudom kötni. Ha viszont íz lenne a kérdésben illat helyett, a mangós teát mondanám. Annak az aromája a Bukott angyalok városára emlékeztet.
"– Hát ez meg mi volt?  
– Azt hiszem – felelte Jace –, megkérdezte, hogy megérintheti-e a mangómat.  
– Komolyan ezt mondta?  
Jace vállat vont. – Aha, aztán ideadta a számát."

30. nap: Melyik színész illet a legjobban a karakteréhez szerinted 
Ahogy már a 26. nap kérdésénél is írtam, én teljesen elégedett voltam mindegyik színésszel. Aki ellen kezdetben voltak fenntartásaim, az a vásznon meggyőzött, a többiek pedig hozták az elvárt formájukat. Szóval nekem mindenki tetszett, de ha kifejezetten egyet kellene kiemelni, akkor Robert Sheehant mondanám. Remek színész és úgy adta vissza Simont, ahogy szeretem.

4 megjegyzés:

  1. "A forgatókönyvírót azonban megcsapkodnám…"
    Basszus itt felvisítottam,nagy arc vagy. :DD

    VálaszTörlés
  2. A 24. napnál direkt írtad baszólásnak? :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Nem. :D Bár, lehet, hogy freudi elszólás volt... XD
      (Azért kijavítom, köszi hogy szóltál.)

      Törlés